Ervaring met 'tripkillers'

Mondmasker

Experimenterende gebruiker
Hey

Ben van plan om binnenkort nog eens te trippen, is al een hele poos geleden. Ik ga graag goed voorbereid mijn trip in, met de juiste mensen in de juiste setting. Ik zou ook graag tripkillers bij de hand hebben in het geval het toch te heftig is voor mij. Iemand ervaring met specifieke vitaminen of bepaalde voedingsstoffen die je trip iets minder intens kunnen maken? Ik hoor het graag.

Greeetz

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Effectieve tripkillers zijn benzodiapines en de meeste antipsychotica, maar dan heb je het dus over medicijnen/andere drugs en niet over vitamines/voeding.

Mondmasker

Effectieve tripkillers zijn benzodiapines en de meeste antipsychotica, maar dan heb je het dus over medicijnen/andere drugs en niet over vitamines/voeding.

Bedankt, alle tips zijn welkom hoor! Benzo's heb ik niet direct thuis liggen maar als deze echt effectief blijken te zijn & effectiever dan andere middeltjes zal ik hier toch gebruik van maken.

Mondmasker

Iemand ervaring met coke tijdens het trippen? Een vriend van me zegt dat dit zijn trip ook minder intens maakte. Had voor de inname van 2CB coke gesnoven en merkte heel weinig van de 2CB (tot zijn grote frustratie). Weet niet in hoeverre dit te wijten is aan de coke maar moest hier een wetenschappelijke reden voor zijn, let me know!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Coke en psychedelica passen zowiezo niet bij elkaar vind ik. Daarnaast versterken/verzwakken ze elkaar niet dus vind is deze combi nogal zinloos, vanuit welke hoek ik het ook bekijk.

LoveSexDreams

Belezen gebruiker
Ik ben zelf tegen tripkillers, het is een beetje zwak om gelijk maar eruit te stappen als het te heftig is. Ik heb zware momenten gehad tijdens trips en ook een trip die erg negatief geladen was maar die heeft me wel gefocust op wat ik nou wil in het leven. Probeer er iets van te leren in plaats van de handdoek in de ring te gooien is wat ik erover denk. En zelfs al leer je niks specifiek er van, dan heb je moeten doorzetten om je er doorheen te slaan en dat leert je toch wel weer wat. Oke bij een echte hell trip waar je nog een lange tijd erna last van zou hebben zou het wel van pas kunnen komen, maar alleen een heftige mwa.

Dat is natuurlijk alleen maar mijn mening iedereen moet zelf doen wat hun verstandig lijkt.

Heeft iemand hier ooit tripkillers gebruikt tijdens een trip? Ben wel benieuwd wanneer je dan besluit om ze te nemen en hoe snel je dan uit je trip bent, en in welke mate.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Nog nooit zelf tripkillers ingezet, maar heb bij @verwondering op de df meeting wel gezien dat een benzo wel werkt en wel bij 200ug Eth lad, een LSD analoog. Het was het verschil tussen niet en wel aanspreekbaar zijn lol.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@LoveSexDreams
Ben het met je eens, met de nadruk op alleen in uiterste noodgevallen een tripkiller gebruiken. Maar het is ook überhaupt een geruststelling om die dingen te hebben liggen. Dan heb je een soort way out mocht dat echt nodig zijn. Eigenlijk wel een must als je gaat trippen imo.

Ik heb 1 keer een benzo (clonazepam) gebruikt tijdens een trip, maar dat was nadat ik al door de piek heen had gewerkt. Gebruikte het toen om verder te kalmeren. Ook weleens vaker in de late nasleep van lsd nog een pammetje genomen, maar dat was puur om te kunnen slapen.

Ook weleens door echte hell heen geknokt terwijl ik wel benzo's had liggen maar daar niet aan dacht om de een of andere reden. Achteraf blij dat ik er zelf uit was gekomen. Misschien was het verstandiger geweest om toen wel een benzo te nemen, maar denk dat het zo toch beter was om er op eigen kracht doorheen te komen. Het is voor mij echt voornamelijk het idee dat je wat hebt liggen voor extreme gevallen.

Bee

Belezen gebruiker
Blij dat ik dit topic toevallig tegenkom, ik zit eraan te denken toch te zorgen dat ik ze voortaan in huis heb, al is het maar voor geruststelling. Mijn afgelopen trip was de zwaarste en heftigste die ik tot nu toe heb gehad, het komt erop neer dat ik van begin tot eind in een donker en diep dal werd getrokken waar ik op geen enkele manier uit heb kunnen komen. Normaliter gebeurt zoiets natuurlijk wel even tijdens een trip maar dit was letterlijk van begin tot eind, en dat is best lang in "hyperspacetijd" :) Enige wat ik echt kon doen was wachten tot de trip over was, aangezien ik fysiek ook niet in staat was ook maar iets te doen omdat de bodyload dusdanig heftig was dat ik mijn ogen niet eens open kon houden. Ik ben absoluut voor accepteren en ervan leren, maar er zijn grenzen en wat ik de afgelopen trip heb ervaren ging daar ruimschoots overheen. Tuurlijk heb ik er wel wat van geleerd maar dat had ik liever iets subtieler gehad:grimacing: Ik vind het ook absoluut niet zwak om dan toch voor jezelf te kiezen en jezelf eruit te halen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Er bestaat niet echt zoiets als een antigif tegen psychedelica. Ik zou bovenstaande middelen dan ook geen 'tripkiller' noemen.

Soms wordt vitamine C of suiker aangeraden om de effecten van psychedelica te verminderen. Maar de wetenschappelijke basis daarvoor is nogal dun. Waarschijnlijk speelt het placebo-effect een grote rol. Als je denkt dat je iets geslikt waardoor de trip minder erg wordt dan word je automatisch al kalmer. Het is in ieder geval niet zo dat de trip ineens voorbij is als je een paar sinaasappels eet, bijvoorbeeld.

Sommige benzodiazepines werken angstremmend, andere werken versuffend, en weer andere werken spierverslappend. Met name de angstremmende benzodiazepines (zoals alprozolam, etizolam en midazolam) worden gebruikt ( hoewel dat technisch gezien een andere chemische klasse is: thienodiazepines).
Dergelijke middelen stoppen niet de trip, maar kalmeren wel zodanig dat je minder last kunt krijgen van angst. Probleem is wel dat benzodiazepines lichamelijk verslavend zijn en dat je een hartstilstand kunt krijgen bij een overdosis.

Bepaalde anti-psychotica zouden wat effecten van een trip tegen kunnen gaan, maar heb je wel specifieke anti-psychotica nodig. Die middelen hebben sowieso veel bijwerkingen. In het ziekenhuis wordt er daarom nooit gekozen voor tegenbehandeling met antipsychotica, tenzij de verwarring en hallucinaties blijven aanhouden nadat het tripmiddel is uitgewerkt.

Eigenlijk het ergste wat er kan gebeuren tijdens een trip is dat je bang wordt en in paniek raakt. Daarom heb je een ervaren tripsitter nodig die zulke situaties vroeg herkent en dan gelijk deëscalerend optreedt. Dat werkt veel beter dan alle bovenstaande pillen.

Lees ook dit uitgebreide verhaal van VICE over wat je kan doen als een trip toch te heftig blijkt te zijn:
https://www.vice.com/nl/article/43z...-je-onverwachts-veel-te-veel-lsd-binnenkrijgt

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als je een slimme tripsitter hebt dan neemt die een paar vitaminepillen mee in een gripzakje. In geval van paniek kan de tripsitter dan gewoon zeggen 'hier, neem een kalmeringspil'. Zo kun je een geruststellende pil geven zonder de risico's van al die medicijnen :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben absoluut voor accepteren en ervan leren, maar er zijn grenzen en wat ik de afgelopen trip heb ervaren ging daar ruimschoots overheen.
Ik ben wel van mening dat je élke ervaring kunt accepteren zoals deze is. Punt is, geloof je dat zelf op dat moment? Bij een trip schoot ik een keer gruwelijk in paniek toen een stem me wijsmaakte dat ik 'hem' door te trippen binnen had gelaten. Satan himself. En dat ik mezelf voor eeuwig vervloekt had en hij me eeuwig zou gaan martelen op oneindig veel manieren. Het concept van tijd was er dus niet meer, dus voor mijn idee had ik mezelf for real voor eeuwig verdoemd. De paniek die ontstond was complete non-acceptatie, maar na een tijd kwam er de realisatie dat als dit nu toch zo was, dat ik het dan maar beter kon accepteren. En dat gebeurde dan ook, waardoor ik kon zien dat dat alle paniek voortkwam uit weerstand. Ik had puur kwaad gezien, maar omdat ik zag dat ik in essentie niets was, kon kwaad die essentie niet raken.

Uit die trip leerde ik onder andere dat als ik dát kon accepteren, dat letterlijk alles is te accepteren. En het is imo belangrijk om te weten dat je álles kunt accepteren. Alsnog hecht ik waarde aan tripkillers, om de redenen dat het a: een soort safety net is dat je achter de hand hebt, en b: je tijdens een echte bad trip (paniekaanval) je geloof in dat je alles kunt accepteren volledig kwijt kunt raken.

Ik vind het ook absoluut niet zwak om dan toch voor jezelf te kiezen en jezelf eruit te halen.
Nee zeker niet. :)

Dergelijke middelen stoppen niet de trip, maar kalmeren wel zodanig dat je minder last kunt krijgen van angst. Probleem is wel dat benzodiazepines lichamelijk verslavend zijn en dat je een hartstilstand kunt krijgen bij een overdosis.
Maar wat als je er nou gewoon 1 klaar legt (of maar zoveel in huis hebt)? Je bent niet zomaar lichamelijk verslaafd na 1 of zelfs een paar pillen. En een overdosis is dan ook uitgesloten.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar wat als je er nou gewoon 1 klaar legt (of maar zoveel in huis hebt)? Je bent niet zomaar lichamelijk verslaafd na 1 of zelfs een paar pillen. En een overdosis is dan ook uitgesloten.

Benzodiazepines veroorzaken ook geheugenverlies.

Dat is zonde, want tijdens heftige psychedelische ervaringen komen vaak ook emoties los die belangrijk zijn om te verwerken. Als je bij het opborrelen van die gevoelens en gedachten gelijk in paniek raakt en een benzo neemt dan snap ik überhaupt niet helemaal waarom precies je psychedelica wilde gebruiken :wink:

Er zit een risico aan gebruik van dat soort medicijnen. En er zijn ook heel effectieve methoden die je in de omgeving kunt implementeren om het gebruik van zulke medicijnen te voorkomen. Dan liever een (vrijwel) risicoloze maatregelen in de omgeving.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Benzodiazepines veroorzaken ook geheugenverlies.

Dat is zonde, want tijdens heftige psychedelische ervaringen komen vaak ook emoties los die belangrijk zijn om te verwerken. Als je bij het opborrelen van die gevoelens en gedachten gelijk in paniek raakt en een benzo neemt dan snap ik überhaupt niet helemaal waarom precies je psychedelica wilde gebruiken :wink:
Uiteraard, het is dan imo zoals gezegd ook alleen voor extreme situaties bedoeld waar je compleet in paniek raakt en nog uren door de piek ervaring moet gaan. Opborrelen van moeilijke gevoelens moet niet meteen een probleem zijn, anders moet je niet eens beginnen aan psychedelica inderdaad.

Er zit een risico aan gebruik van dat soort medicijnen. En er zijn ook heel effectieve methoden die je in de omgeving kunt implementeren om het gebruik van zulke medicijnen te voorkomen. Dan liever een (vrijwel) risicoloze maatregelen in de omgeving.
Ja, maar zoals gezegd kun je maatregelen treffen zodat je niet een hele strip benzo's gaat wegwerken. Hoeveel kwaad kan het om 1 pilletje te nemen als je anders ook nooit dat spul gebruikt.

En met risicoloze maatregelen in de omgeving bedoel je dus bijvoorbeeld een tripsitter? Dat lijkt mij dan weer helemaal niets, ik hecht er grote waarde aan om echt alleen te trippen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Uiteraard, het is dan imo zoals gezegd ook alleen voor extreme gevallen bedoeld waar je compleet in paniek raakt en nog uren door de piek ervaring moet gaan. Opborrelen van moeilijke gevoelens moet niet meteen een probleem zijn, anders moet je niet eens beginnen aan psychedelica.

True. Ja, in het ziekenhuis geven ze mensen wel een benzo als ze in paniek raken.

De stress en herinneringen aan zo'n extreem angstige ervaring kan een traumatische ervaring worden en zelfs psychische klachten veroorzaken. Dus in zulke gevallen weegt het risico van een kalmeringsmiddel op tegen de ervaring.

Maar ik vind dus dat het een dokter moet zijn die zo'n afweging maakt. Dit zijn niet voor niks middelen die je alleen op doktersrecept mag krijgen.

Voordat je op dat punt komt zijn er (zeer waarschijnlijk) al een aantal andere dingen fout gegaan: de mindset was niet goed, de omgeving heeft te veel prikkels, de dosering was veel te hoog, de gebruiker krijgt een onbekend middel binnen, de tripsitter weet niet deëscalerend op te treden, dat soort dingen.

Daarom denk ik dus dat het effectiever is als we voor aanvang van de trip met name aandacht hebben voor de voorbereiding en de begeleiding. Laat die benzo's dan maar over aan dokters als het echt, maar dan ook echt, nodig is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ben het met je eens dat je al veel kunt voorkomen, maar zie het toch als een geruststelling om er zelf thuis wat te hebben liggen en zo te kunnen voorkomen dat ik eventueel met de ambulance naar het ziekenhuis wordt gebracht waar de dokter me een soortgelijk iets geeft.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik snap wel dat je het achter de hand wil hebben ter geruststelling en voor noodgevallen.
Zelf één keer temazepam gebruikt richting het einde van een LSD trip (gelijk 40 mg), omdat ik ondraaglijke pijn had van de spierspanning in mijn rug en me geen raad meer wist. Trip werd een stuk zwakker daardoor in alle opzichten. Dus werkt zeker als noodrem.
Ook wel eens tegelijk met het nemen van de LSD een lage dosering oxazepam genomen, als test om te kijken of de spierspanning dan minder was. Die was minder, maar de trip was ook duidelijk zwakker dan normaal op die dosering LSD (zelfde zegels). Dus dat zal ook werken bij nood.
Zelf gebruik ik het niet meer, want ik ben ervan overtuigd dat elke trip mij iets wil laten zien wat ik niet weg moet drukken, maar de gedachte dat het er is geeft wel geruststelling.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ook wel eens tegelijk met het nemen van de LSD een lage dosering oxazepam genomen, als test om te kijken of de spierspanning dan minder was.

Je zou ook wat paracetamol kunnen proberen. Niet te veel, maar 500 mg - 1 g paracetamol moet wel ok zijn. Dat werkt in ieder geval wel (een beetje) tegen hoofdpijn veroorzaakt door spierspanningen.

Hoxyz

Nog nooit zelf tripkillers ingezet, maar heb bij @verwondering op de df meeting wel gezien dat een benzo wel werkt en wel bij 200ug Eth lad, een LSD analoog. Het was het verschil tussen niet en wel aanspreekbaar zijn lol.
Komt er ooit weer eens zo'n meet? Lijkt me tof :grin:

OT: Welke benzo's zouden goeie tripkillers zijn?

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik heb onlangs etizolam geprobeerd en snap wel waarom dit werkt ja, zelf nog nooit bij een bad trip geprobeerd. Ik raad deze ook aan aan mensen, omdat deze legaal is. Word wel een beetje moe van mensen die er heel erg op haten omdat ze het zelf nooit nodig hebben gehad. Goed voor jou, maar niet iedereen is hetzelfde, en niet iedereen heeft het zelfde doel met het nemen van een psychedelica.

Ik vind persoonlijk het niet zwak als je een keertje kiest er niet van te leren omdat je doodsangsten uit staan. Je kan nog heel vaak trippen. Een groot deel van innemers neemt het ook niet om wat te leren.

Persoonlijk lijkt het mij ook niet heel interessant, want ik vind het effect eigenlijk tot nu toe altijd goed te handelen, en heb het nog niet nodig gevonden. Zou het potentieel wel doen. Video van psychedsubstanse is goed, al heb ik het idee dat hij zich wel heel erg subtiel verdedigt, tegen alle "no-go psychonauten".

Neo-Shulginist

Badass junkie
OT: Welke benzo's zouden goeie tripkillers zijn?

Als je een moeilijk moment meemaakt in de trip, dan heb je meestal last van veel angst, die ervoor zorgt dat je niet meer wil trippen. Daarom wordt er meestal voor anxiolytische (=angstremmende) benzo's gekozen zoals alprozolam, midazolam, etizolam of oxazepam.

Van midazolam is een neusspray op de markt die heel handig is voor mensen die écht in paniek raken en daarom in bedwang moeten worden gehouden om te voorkomen dat ze zichzelf en/of anderen verwonden. Maar je kan je vast voorstellen dat als je aan het hallucineren bent, als je je heel angstig voelt, het gevoel hebt dat je achtervolgd wordt, dat je doodgaat, en dat er dan ook nog eens allemaal mensen op je springen die drugs in je willen spuiten. Ja, dan ga je wel bad zeg maar.

Gelukkig werkt midazolam neusspray al binnen een paar minuten.

De andere benzodiazepinen komen in pilvorm. Dan duurt het een half uur voordat het angstremmende effect begint. Mede daarom vind ik benzo's bij gebruik van een bad trip nooit zo handig. Als je in dat half uur een rustigere omgeving opzoekt, wat te drinken en een dekentje aanbiedt, rustig en op deëscalerende manier praat met degene wat er precies mis is, dan is na een half uur die pil meestal ook niet meer nodig.

Maar als je dan toch echt een benzo nodig hebt, dan zijn de bovenstaande het meest geschikt vanwege hun angstremmende effect. De genoemde middelen hebben een relatief korte halfwaardetijd. Na een paar uur nemen de effecten van de benzodiazepinen af. Dat is handig, want na een paar uur beginnen ook de psychedelische effecten van het tripmiddel af te nemen. Tegen die tijd is er geen kalmeringsmiddel meer nodig. Als je een middel neemt met een lange halfwaardetijd dan kan je de volgende dag, of zelfs een paar dagen erna, nog versuft zijn.

Bij oneigenlijk gebruik van benzodiazepines gaat de dosering vaak mis. Dat kan gevaarlijk zijn omdat dit soort kalmeringsmiddelen een hartstilstand kunnen veroorzaken als je te veel neemt. Ook combinatiegebruik met andere downers kan levensgevaarlijk zijn. Neem nooit alcohol, pijnstillers, opioïden, GHB of ketamine samen met benzodiazepinen.
Wat niet helpt is dat benzodiazepines snel tolerantie veroorzaken, waardoor een steeds hogere dosering nodig is. Bovendien veroorzaken de middelen geheugenverlies zodat je bijvoorbeeld vergeet dat je een uur eerder nog een pil hebt genomen.

Daarom moet je wel strikte veiligheidsmaatregelen hanteren bij bezit en gebruik van benzodiazepines. Zoek een standaarddosering van benzo's en verpak die doseringen per stuk (dus één pil in één gripzakje met een etiket waarop informatie staat over de inhoud). Houd een aftekenlijst bij wanneer er voor het laatst een benzodiazepine is genomen en in welke dosering. Hanteer altijd het vier-ogen-principe. Laat iemand controleren wat en hoeveel jij inneemt.

Vanwege de relatieve complexiteit van de voorzorgsmaatregelen vind ik dus dat particulier gebruik van benzodiazepinen niet (zo maar) aangeraden moet worden. Je moet wel echt goed voorbereid zijn.

Laatst bewerkt:

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Benzo's inderdaad, al vind ik suiker ook wel een goede. Het breekt je trip niet af, maar vermindert het wel ietwat. Toen ik een paar weken geleden te hard ging op 2C-B nuttigde ik veel suiker, en merkte dat mijn trip ineens weer handelbaar werd. Het is geen wondermiddel, maar wel een fijn hulpmiddel als het te intens is. Of dit een placebo was weet ik niet.. Maar voor mij hielp het in ieder geval enorm op dat moment.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Volgens mij is die suiker methode een broodje aap verhaal. Zolang je er nog in gelooft kan het placebo effect je nog wel helpen natuurlijk. :tonguewink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ben het met je eens dat je al veel kunt voorkomen, maar zie het toch als een geruststelling om er zelf thuis wat te hebben liggen en zo te kunnen voorkomen dat ik eventueel met de ambulance naar het ziekenhuis wordt gebracht waar de dokter me een soortgelijk iets geeft.

Dit. We zijn het er geloof ik allemaal over eens dat het nemen van benzo’s alleen een oplossing is voor extreme (nood)situaties, niet voor ‘even wat slechter gaan’ maar het is wel geruststellend om er wat van te hebben liggen. Zeker gezien er zoals jij zegt in het ziekenhuis ook weinig meer gedaan wordt dan monitoring en toediening van benzodiazepines.

Dat het tolerantie geeft is niet zo relevant zo lang je dat spul ook alleen gebruikt voor bovenstaande emergency events. (Ikzelf gebruik het vooral in de hele late nasleep van LSD wel eens om de laatste restjes weg te nemen zodat ik kan slapen en vind het dan gewoon chill om in benzowolkjes weg te zakken, maar ben me er wel altijd van bewust dat ik het maar één keer per zoveel tijd mag inzetten.) Zolang je maar zelfdiscipline hebt met dit soort middelen kan het niet zoveel kwaad.

Antipsychotica heb ik ook nog ergens liggen (ooit van iemand gekregen) maar ik zou zelf vanwege de bekendheid en minder bijwerkingen toch veiligheidshalve voor een benzo gaan in geval van een enorme horrortrip.

@2cbarbeque: je kunt online legale varianten van RC-‘benzo’s’ kopen, persoonlijk bevalt etizolam mij tot nu toe het best. Kijk er zoals hierboven al voor gewaarschuwd wordt dus wel mee uit en stel restricties voor jezelf, want dit zijn verslavende middelen met een zware afkick als je er eenmaal afhankelijk van geworden bent.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bedankt voor de reacties! Ga eens kijken voor Etizolam. Fijne dag nog allemaal
Etizolam is wel lastig te doseren. 1-2 milligram kan je zelf niet goed afwegen op een 0.001-weegschaal. Een geschikte weegschaal is heel lastig aan te komen als consument en zelfs dan nog lastig handelbaar. Dus als je poeder koopt dan wordt het heel lastig om de juiste dosis te nemen.

Er zijn ook etizolam-pillen beschikbaar, maar bedenk dat de pillen mogelijk niet allemaal evenveel etizolam bevatten. Etizolam-pillen worden meestal door onofficiële pillenmakers geperst. De makers mengen het bindmiddel en de etizolam meestal niet op de juiste manier, waardoor er grote verschillen in dosering kunnen ontstaan tussen de ene pil en de andere pil.

Helaas testen GGD en verslavingszorginstellingen geen slaapmiddelen zoals etizolam, dus je kan de pillen ook niet daar laten testen om de dosering te achterhalen. Je kan wel een pil opsturen naar Energycontrol in Spanje, maar zo'n test kost wel 70 euro, en dan weet je nog maar hoe sterk één pil is (de andere pillen kunnen mogelijk sterker zijn of juist niet).

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb zelf een 0,001-weegschaal, zoals vrijwel altijd het geval is bij die dingen weegt die pas vanaf een milligram of 5 inderdaad.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb zelf een 0,001-weegschaal, zoals vrijwel altijd het geval is bij die dingen weegt die pas vanaf een milligram of 5 inderdaad.
Ik ook en dat is op het moment ook een beetje mijn probleem, aangezien ik mijn 4-HO-MET binnen heb en een test dosering met een paar milligram wil doen, maar daar vertrouw ik mijn weegschaal niet mee...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb wel eens gelezen dat bij Ayahuasca ceremonies er hoge dosis combinaties van Cafeïne met L-Theanine wordt gegeven om een trip meer dragelijk te maken. L-Theanine wordt dacht ik zo'n 2 a 3 keer hoger gedoseerd om de minder prettige bijwerkingen van cafeïne te compenseren, wat ook relevant is is dat Cafeïne langer werkt dan L-Theanine.

Niet geschikt voor iedere situatie natuurlijk maar wellicht interessant.

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Mindless
Misschien gewoon 10mg afwegen en die in vieren delen en daar dan 1 van nemen of zo? 2,3 of 2,7 mg zal ook weinig uitmaken lijkt me.
Je moet er eigenlijk van uitgaan dat het laatste getal op de weegschaal niet significant is. Check ook deze handleiding voor gebruik van een weegschaal op Reddit:

Als je volumetrisch gaat doseren dan kun je beter een hoeveelheid nemen van meer dan 20 milligram op een 0.001-weegschaal. Dan heb je wel weer goede glazen pipetten met pippetteerballon nodig om die hoeveelheid in gelijke porties te verdelen. (Ohja, etizolam lost niet op in water maar in propyleenglycol (PG))
Je hebt ook een mondkapje nodig als je afweegt en handschoenen, want je kan het poeder binnenkrijgen via de ademhaling.

Maarja, als het dan lukt om binnen significante grenzen je dosis af te meten, dan zit je weer met het punt dat je dan gelijk al heel veel doses etizolam hebt liggen. Dan sluipt ook automatisch het gevaar van verslaving erin. Zeker omdat benzo's geheugenverlies veroorzaken en je vergeet hoe vaak je hebt genomen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Etizolam is wel lastig te doseren. 1-2 milligram kan je zelf niet goed afwegen op een 0.001-weegschaal. Een geschikte weegschaal is heel lastig aan te komen als consument en zelfs dan nog lastig handelbaar. Dus als je poeder koopt dan wordt het heel lastig om de juiste dosis te nemen.

Er zijn ook etizolam-pillen beschikbaar, maar bedenk dat de pillen mogelijk niet allemaal evenveel etizolam bevatten. Etizolam-pillen worden meestal door onofficiële pillenmakers geperst. De makers mengen het bindmiddel en de etizolam meestal niet op de juiste manier, waardoor er grote verschillen in dosering kunnen ontstaan tussen de ene pil en de andere pil.

Helaas testen GGD en verslavingszorginstellingen geen slaapmiddelen zoals etizolam, dus je kan de pillen ook niet daar laten testen om de dosering te achterhalen. Je kan wel een pil opsturen naar Energycontrol in Spanje, maar zo'n test kost wel 70 euro, en dan weet je nog maar hoe sterk één pil is (de andere pillen kunnen mogelijk sterker zijn of juist niet).

Ja, ik heb momenteel etizolam pellets/pillen (1 mg wat ik eigenlijk wat aan de lage kant vind), maar ik had eerder zegels van 2.5 mg en die bevielen mij prima. :) Daarvoor ook wel eens zegels van 4 mg gehad maar dat is weer overdreven hoog. Daar nam ik dan een halve van. Het is in allerlei soorten en maten te koop in ieder geval. Poeder heb ik nooit gehad.

Ik heb er zelf wel goede ervaring mee, weinig gevoelsmatige grote verschillen tussen zegels. Omdat het niet té sedatief is, vind ik doseren met etizolam wat makkelijker dan met sommige andere RC benzo-achtigen (bijvoorbeeld flunitrazolam, dat is echt potent en behoorlijk versuffend spul).

Hoxyz

Als je een moeilijk moment meemaakt in de trip, dan heb je meestal last van veel angst, die ervoor zorgt dat je niet meer wil trippen. Daarom wordt er meestal voor anxiolytische (=angstremmende) benzo's gekozen zoals alprozolam, midazolam, etizolam of oxazepam.

Van midazolam is een neusspray op de markt die heel handig is voor mensen die écht in paniek raken en daarom in bedwang moeten worden gehouden om te voorkomen dat ze zichzelf en/of anderen verwonden. Maar je kan je vast voorstellen dat als je aan het hallucineren bent, als je je heel angstig voelt, het gevoel hebt dat je achtervolgd wordt, dat je doodgaat, en dat er dan ook nog eens allemaal mensen op je springen die drugs in je willen spuiten. Ja, dan ga je wel bad zeg maar.

Gelukkig werkt midazolam neusspray al binnen een paar minuten.

De andere benzodiazepinen komen in pilvorm. Dan duurt het een half uur voordat het angstremmende effect begint. Mede daarom vind ik benzo's bij gebruik van een bad trip nooit zo handig. Als je in dat half uur een rustigere omgeving opzoekt, wat te drinken en een dekentje aanbiedt, rustig en op deëscalerende manier praat met degene wat er precies mis is, dan is na een half uur die pil meestal ook niet meer nodig.

Maar als je dan toch echt een benzo nodig hebt, dan zijn de bovenstaande het meest geschikt vanwege hun angstremmende effect. De genoemde middelen hebben een relatief korte halfwaardetijd. Na een paar uur nemen de effecten van de benzodiazepinen af. Dat is handig, want na een paar uur beginnen ook de psychedelische effecten van het tripmiddel af te nemen. Tegen die tijd is er geen kalmeringsmiddel meer nodig. Als je een middel neemt met een lange halfwaardetijd dan kan je de volgende dag, of zelfs een paar dagen erna, nog versuft zijn.

Bij oneigenlijk gebruik van benzodiazepines gaat de dosering vaak mis. Dat kan gevaarlijk zijn omdat dit soort kalmeringsmiddelen een hartstilstand kunnen veroorzaken als je te veel neemt. Ook combinatiegebruik met andere downers kan levensgevaarlijk zijn. Neem nooit alcohol, pijnstillers, opioïden, GHB of ketamine samen met benzodiazepinen.
Wat niet helpt is dat benzodiazepines snel tolerantie veroorzaken, waardoor een steeds hogere dosering nodig is. Bovendien veroorzaken de middelen geheugenverlies zodat je bijvoorbeeld vergeet dat je een uur eerder nog een pil hebt genomen.

Daarom moet je wel strikte veiligheidsmaatregelen hanteren bij bezit en gebruik van benzodiazepines. Zoek een standaarddosering van benzo's en verpak die doseringen per stuk (dus één pil in één gripzakje met een etiket waarop informatie staat over de inhoud). Houd een aftekenlijst bij wanneer er voor het laatst een benzodiazepine is genomen en in welke dosering. Hanteer altijd het vier-ogen-principe. Laat iemand controleren wat en hoeveel jij inneemt.

Vanwege de relatieve complexiteit van de voorzorgsmaatregelen vind ik dus dat particulier gebruik van benzodiazepinen niet (zo maar) aangeraden moet worden. Je moet wel echt goed voorbereid zijn.
Ik beschik in Midazolam in pilvorm, dus het is er wel. Of doelde je er op dat het ook in neusspray is? Zo ver ik weet, en waar ik het voor gebruik is het een klassieke inslaper en lijkt het mij niet de go-to als het om angstremmen gaat. Oxazepam lijkt mij een beter middel dan.

Bovenaan